De Nacht van de Journalistiek is een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door de NVJ en Vers in de Pers.

Vers in de Pers is de jongerenafdeling van de NVJ, onderdeel van de FNV-bond. Deelnemers, veelal studenten journalistiek en beginnende journalisten, kunnen er workshops volgen, mediapersoonlijkheden ontmoeten en live interviews met bekende politici bijwonen.

In 2010 werd ik gevraagd een nieuwe website te bouwen voor dit evenement. Naast algemene informatie werd het programma gefaseerd op website bekend gemaakt. Sfeerverslagen van enthousiaste bezoekers en fotoreportages werden in de weken na het evenement op de website gepubliceerd ter promotie van de volgende editie.

Een online reserveringsfunctie werd in 2012 aan de website toegevoegd, waarmee tijdens de bestelling voorkeursworkshops konden worden geselecteerd. Zo ontstonden er automatische overzichten van volgeboekte workshops en konden eenvoudig presentielijsten per workshop worden uitgedraaid.

Als gevolg van een nieuwe communicatiestrategie ging de website van de Nacht van de Journalistiek in 2014 op in de nieuwe NVJ-website.

Opdrachtgever: NVJ